مقالات

بهترین ایده ها برای سالن ورودی

بهترین ایده ها برای سالن ورودی

سالن ورودی اولین چیزی است که مهمانان شما هنگام ورود به خانه شما می بینند، بنابراین شما می خواهید تأثیر خوبی بگذارید. اما چگونه می توان بهترین طراحی  را برای این فضا انتخاب کرد؟ در اینجا چند نکته و ایده وجود دارد که به شما در ایجاد یک ورودی زیبا و کاربردی کمک می‌کند.

بهترین ایده ها برای سالن ورودی

اندازه و شکل سالن ورودی خود را در نظر بگیرید

قبل از شروع خرید مبلمان، باید سالن ورودی خود را اندازه بگیرید و شکل آن را در نظر بگیرید. بلند و باریک است یا پهن و جادار؟ آیا راه پله، کمد یا پنجره وجود دارد؟ این عوامل بر نوع و اندازه مبلمانی که می توانید در فضای خود جا دهید تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال، اگر یک سالن ورودی کوچک و باریک دارید، ممکن است بخواهید از مبلمان حجیمی که باعث تنگی آن می شود، اجتناب کنید. در عوض، قطعات باریک و براقی را انتخاب کنید که باعث ایجاد توهم فضا می شوند، مانند میز کنسول، قفسه دیواری یا آینه. همچنین می توانید از رنگ های روشن و راه راه های عمودی برای بزرگتر نشان دادن فضا استفاده کنید.

اگر یک سالن ورودی بزرگ و عریض دارید، گزینه های بیشتری برای بازی دارید. می توانید مناطق مختلفی را برای اهداف مختلف ایجاد کنید، مانند یک قسمت نشیمن، یک فضا برای کمد و جالباسی، شما همچنین می توانید از رنگ ها و الگوهای تند استفاده کنید تا کمی جذابیت به فضا ببخشید.

بهترین ایده ها برای سالن ورودی

مبلمان مناسب برای نیازهای خود را انتخاب کنید

قدم بعدی این است که به آنچه از مبلمان سالن ورودی خود نیاز دارید فکر کنید. کارکردهای اصلی که می خواهید آنها انجام دهد چیست؟ آیا برای کفش، کت، کیف و کلید خود به فضای نگهداری نیاز دارید؟

در اینجا به تعدادی از وسایل مورد استفاده در سالن ورودی اشاره می کنیم، مانند:

جاکفشی

جاکفشی یکی از وسایل مهم و ضروری در خانه است که به نظم و تمیزی فضای ورودی کمک می کند. اما چگونه می توان جاکفشی مناسب برای خانه خود انتخاب کرد؟

بسته به نیازهای خود، می توانید از انواع مختلف جاکفشی ها انتخاب کنید، مانند:

جاکفشی های باز

این نوع جاکفشی ها برای نگهداری کفش های شما به صورت منظم و در دسترس مناسب هستند. می توانید از جاکفشی های باز  با ابعاد و اشکال گوناگون متناسب با تعداد و اندازه کفش های خود استفاده کنید.

 

جاکفشی درب دار

یکی از راه حل های عالی برای نگهداری کفش های خود به صورت منظم، تمیز، و محافظت شده جاکفشی درب دار است. این نوع جا کفش ها با داشتن درب، باعث می شوند کفش های شما از گرد و غبار، نور مستقیم، و رطوبت محافظت شوند. همچنین با داشتن طرح ها و رنگ های مختلف، می توانند به زیبایی فضای ورودی یا اتاق خود کمک کنند.

 

جاکفشی داشبردی

این نوع از جاکفشی مناسب فضاهای کوچک و باریک است  زیرا هر درب آن دارای دو طبقه می باشد و به دلیل قرار گیری با زاویه کفش ها در آن از عرض جاکفشی کم شده و از فضای بلا استفاده عمودی استفاده می شود ، جاکفشی داشبردی مناسب برای خانواده‌ های پرجمعیت و یا افرادی که کفش‌ های زیادی دارند هستند. جاکفشی داشبردی با ساختار ساده و روان، به شما امکان می‌ دهد تا به راحتی کفش‌ های خود را در آن قرار دهید و بردارید. شما نیاز به باز و بسته کردن درب‌ های پیچیده و گیر ندارید.

 

 

جاکفشی دیواری

جاکفشی دیواری به دلیل استفاده مفید از فضای عمودی دیوار و ارتفاع زیاد حجم مناسب و قابل توجهی در اختیار ما می گذارد و در استفاده از فضا صرفه جویی میکند.

این جاکفشی‌ها مناسب برای خانه‌های آپارتمانی با فضای کوچک و یا نیازمند جاکفشی جادار برای کفش‌های زیاد هستند.

 

جالباسی

بهترین ایده ها برای سالن ورودی

جالباسی زمینی

یک نوع جالباسی است که روی زمین قرار می‌ گیرد و به شما امکان می‌ دهد تا لباس‌ های خود را به صورت آویزان در آن قرار دهید.

جالباسی زمينی با ساختار ساده و روان، به شما این  امكان را می دهد تا به راحتی لباس های خود را در آن قرار دهید و بردارید.

بعضی از انواع آن دارای سطح و یا قفسه بوده که به شما در نگهداری راحت تر وسایل کمک می کند.

 

بهترین ایده ها برای سالن ورودی

جالباسی دیواری

یک نوع جالباسی است که به دیوار وصل می‌شود و به شما امکان می‌دهد تا لباس‌های خود را به صورت آویزان در آن قرار دهید.  جالباسی ديواری با استفاده از فضای عمودي، مي تواند فضای زيادي را در راهرو، ورودي، اتاق خواب و يا هر جاي ديگري كه نصب شود، صرفه جويي كند. اين جالباسي ها مناسب برای خانه های كوچك و آپارتماني هستند.

 

بهترین ایده ها برای سالن ورودی

جاکلیدی

انواع جاکلیدی برای نگه داشتن کلیدها در یک مکان و جلوگیری از گم شدن آنها مفید است. می توانید آنها را به دیوار نزدیک در یا روی میز کنسول آویزان کنید. همچنین می توانید به دنبال جاکلیدی هایی باشید که عملکردهای دیگری مانند آینه، ساعت یا قاب عکس دارند.

 

آینه

آینه نه تنها برای بررسی ظاهر شما قبل از خروج از خانه کاربردی هستند، بلکه برای انعکاس نور و بزرگتر نشان دادن فضای شما تزئینی هستند. میتوانید از انواع آینه دیواری و یا آینه قدی استفاده کنید

می توانید آن ها را به دیوار بالای میز کنسول یا نیمکت آویزان کنید یا به دیوار تکیه دهید تا ظاهری زیبا داشته باشند.

 

بهترین ایده ها برای سالن ورودی

میزهای کنسول

میز کنسول برای ارائه سطحی برای قرار دادن وسایل ضروری یا نمایش اقلام مورد علاقه شما عالی هستند. اگر در راهروی ورودی خود دارید می توانید آنها را در امتداد دیوار یا پشت مبل قرار دهید. همچنین می توانید به دنبال میزهای کنسولی بگردید که دارای کشو یا قفسه برای ذخیره سازی اضافی هستند.

 

هنگامی که همه مبلمان خود را انتخاب کردید، می توانید برخی از کارهای تکمیلی را اضافه کنید تا سالن ورودی خود را جذاب تر و شخصی تر کنید. در اینجا چند ایده برای شما آورده ایم که بسیار میتواند در طراحی سالن ورودی منزل شما کمک.

کمی نور اضافه کنید

نورپردازی برای ایجاد حال و هوا و فضای مناسب در سالن ورودی شما مهم است. می‌ توانید از انواع لوستر ها برای روشنایی عمومی، از چراغ‌ های دیواری برای نورپردازی برجسته، یا چراغ‌ های رومیزی برای روشنایی کاربردی استفاده کنید. شما همچنین می توانید از شمع ها نیز استفاده کنید.

کمی هنر اضافه کنید

هنر راهی عالی برای بیان سبک و شخصیت شما در سالن ورودی شما است.

می‌ توانید نقاشی‌ ها ، پوستر ها یا عکس‌ ها را روی دیوار آویزان کنید یا به میز کنسول یا قفسه تکیه دهید. همچنین می توانید از مجسمه ها، گلدان ها، یا کتاب ها به عنوان وسایل تزئینی استفاده کنید.

چند گیاه اضافه کنید

گیاهان یک راه طبیعی برای آوردن کمی زندگی و طراوت به سالن ورودی شما هستند. اگر در سالن ورودی منزل خود نور کافی دارید می توانید آنها را روی زمین، روی میز، قفسه یا سبد قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *