انواع دکوراسیون منزل, دکوراسیون اتاق خواب, طراحی دکوراسیون منزل, مقالات

معماری داخلی و سبک‌های مختلف آن

معماری داخلی و سبک‌های مختلف آن
معماری داخلی و سبک‌های مختلف آن

معماری داخلی و سبک‌های مختلف آن

یکی از مهم ترین مسائل ایجاد یک طراحی دل نشین برای داخل منزل شما است. سبک های دکوراسیون انواع مختلفی دارد و هرکدام از انواع سبک طراحی داخلی، چه مدرن و چه کلاسیک متناسب باسلیقه افراد انتخاب و پیاده می شوند. درواقع با توجه به انواع مختلف سبک های دکوراسیون بهتر است که منزل خود را به گونه ای که با روحیات شما مطابقت دارد، بچینید و سبک طراحی داخلی را طوری انتخاب کنید تا از حضور در منزل خود بیشتر لذت ببرید. بنابراین این مقاله آماده شده تا شما را با انواع سبک های معماری آشنا کند.

ده سبک طراحی دکوراسیون داخلی محبوب

1. سبک طراحی کلاسیک

طراحی داخلی به سبک کلاسیک ازجمله معماری های داخلی است که با تجمل، شیک و آنتیک بودن و توجه ویژه و ظریف یا جزییات گره خورده است. در این سبک بی تناسبی و تضاد جایی ندارد. استفاده از رنگ های طلایی، بژ، کرم، خاکستری، صدفی، نقره ای، زیتونی و شرابی، فضایی آرام و راحت را به وجود می آورد و مسلماً چوب نقش اصلی را در سبک طراحی کلاسیک رقم میزند.

کلاسیک

چوب به عنوان لوکس ترین متریال طبیعی در این نوع طراحی شدیداً موردپسند است و اکثر تزئینات داخلی به وسیله چوب پیاده می شود.

کلاسیک

 جالبه بدانید که سبک طراحی کلاسیک هیچ گاه از مد خارج نمی شود و شما می توانید در هر دوره زمانی از آن استفاده کنید.

کلاسیک

2. سبک طراحی مدرن

سبک طراحی مدرن بسیار ساده و خلوت می باشد و خبری از گچ بری های مجلل و وسایل پرزرق وبرق نیست. طراحان مدرن از یک حس سادگی در هر عنصر به خصوص مبلمان استفاده می کنند و معمولاً فضایی تک رنگ، براق و به دور از تجمل را ایجاد می کنند.

مدرن

 از طرفی بزرگ جلوه دادن فضا در خانه های کوچک امروزی اهمیت دارد که سبک طراحی مدرن این مهم را فراهم و از وجود نور طبیعی به منظور بزرگ تر جلوه دادن فضا استفاده می کند.

مدرن

در طراحی داخلی منزل در سبک مدرن از رنگ ها به صورت طبیعی و یا با طیفی از رنگ های خنثی استفاده می شود و رنگ های تیره به خصوص سیاه در کنار رنگ سفید محبوبیت خاصی دارند. همچنین از دیگر ویژگی های سبک طراحی مدرن استفاده از دکوری های مینیمال، الیاف طبیعی و سایر اشیایی که ساده و شیک هستند، است.

مدرن

3. سبک طراحی صنعتی

سبک طراحی صنعتی از تغییر کاربری کارگاه ها و کارخانه ها به فضاهای مسکونی و دفاتر کار به وجود آمده است. در این سبک طبیعی بودن و نیمه تمام بودن عناصر به چشم می آید و در طراحی داخلی آن از حداقل مبلمان و حداکثر عناصر صنعتی، کارخانه ای و کارگاهی استفاده می شود.

صنعتی

هر آنچه که در سبک های معماری باید مخفی باشد ازجمله سازه های خام و صنعتی، انواع آجر، تیرهای اصلی، پیچ و مهره، کانال های عبور هوا و … در سبک صنعتی به نمایش گذاشته می شود و جزو المان های اصلی در این نوع طراحی است.

صنعتی

 رنگ های خنثی ازجمله خاکستری، سیاه وسفید نیز جزو رنگ های زمینه ای بوده و رنگ های گرم نیز در اجزای تزئینی مانند یک اثر هنری رنگارنگ به کاربرده می شوند. وجود نور مصنوعی مناسب هم در ساخت فضایی صنعتی تأثیرگذار است.

صنعتی

4. سبک طراحی مینیمالیست

سبک طراحی مینیمالیست ازجمله سبک های موردپسند در جوامع امروزی محسوب می شود و حس سادگی و خطوط صاف و تمیز را القا می کند. این سبک با مفاهیمی از طراحی مدرن گره خورده است ولی آن را خیلی ساده تر کرده است.

مینیمالیست

 از ویژگی های سبک طراحی مینیمالیست می توان رنگ های خنثی، کاناپه های ساده و انتقال حس دو عنصر آب و باد را نام برد. در سبک مینیمالیست هیچ چیز افراطی و بیش ازاندازه نیست و لوازم خانه با زرق وبرق انتخاب نمی شود.

مینیمالیست

درواقع در این سبک اولویت با سادگی و کمینه بودن اشیا است. ویژگی که در انتقال حس آرامش بسیار خوب عمل می کند. در این سبک طراحی سادگی، پرهیز از نقوش شلوغ و پر جزئیات در اولویت هستند.

مینیمالیست

5 . سبک طراحی مدرن میان قرن

سبک طراحی داخلی مدرن میان قرن ریشه در اوایل سال های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰  دارد. سبک مدرن میان قرن با استفاده از چند المان سبک مینیمالیسم از المان های غیرضروری اجتناب می کند و رویه ای مشابه با آنچه مینیمالسیم در نظر می گیرد را اعمال می کند.

سبک طراحی مدرن میان قرن

 به عنوان مثال صندلی های تخم مرغی شکل، لوازم ساده و بعضی از المان های سبک معاصر در این سبک نیز به کار می رود.

میان قرن
سبک طراحی مدرن میان قرن

6. سبک طراحی اسکاندیناوی

مطابق با سبک های دکوراسیون مدرن و معاصر، سبک دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی سادگی، کارایی و کاربردی بودن را درون خود به تصویر می کشد. این سبک تحولی در طراحی فضای داخلی خانه در اوایل قرن ۲۰ ام ایجاد کرد و همان طور که از نامش پیداست، در دهه ۱۹۵۰ در کشورهای دانمارک، سوئد، فنلاند، نروژ و ایسلند بسیار مورداستفاده قرار گرفت.

سبک طراحی اسکاندیناوی

بد نیست بدانید استفاده از مواد طبیعی و عاری بودن از تزئینات و جزئیات اضافی از ویژگی های این سبک از دکوراسیون است.  در سبک اسکاندیناوی سفید و طوسی روشن جزو رنگ های اصلی هستند و در کنار آن رنگ های طوسی، زرد، کرم، آبی و سیاه برای از بین بردن یکنواختی به کاربرده می شوند. به منظور ایجاد حس گرما نیز در دکوراسیون داخلی از چوب های طبیعی در رنگ های روشن استفاده می گردد.

سبک طراحی اسکاندیناوی

 همچنین به دلیل تمایل به سادگی، اشیاء اضافه در این سبک هیچ جایی ندارند و تنها از تعداد اندکی اکسسوری که برگرفته از فرهنگ بومی وایکینگ هاست در تزئین فضا استفاده می شود.

سبک طراحی اسکاندیناوی

7. سبک طراحی روستیک یا روستایی

طراحی داخلی روستیک الهام گرفته از طبیعت می باشد و با استفاده از متریال طبیعی مانند چوب، الوار، کنف و کاه گل طراحی خانه را از سبک های صنعتی دور می نماید. روستیک بیشتر در مناطق ویلایی، کوهستانی و روستایی رایج است و اعمال آن در زندگی شهری به منظور برانگیختن حس آرامش از طبیعت است.

سبک طراحی روستیک یا روستایی

 درباره پالت رنگ این نوع از طراحی می توان گفت که رنگ های گرمِ مات از اهمیت ویژه ای برخوردارند. درواقع رنگ های اصلی مورداستفاده در سبک روستیک سبز، قرمز و قهوه ای هستند. همچنین پارچه های طرح و نقش دار در این سبک بسیار پرطرفدار می باشد.

سبک طراحی روستیک یا روستایی
سبک طراحی روستیک یا روستایی

8 . سبک طراحی بوهمین

بوهمین واژه ای فرانسوی به معنی “کولی” است. سبک طراحی بوهمین فاقد نظم و ترتیب بوده و مناسب برای منازل خاص می باشد. سبک دکوراسیون بوهمیان برای افرادی که دارای ذهنی آزاد هستند و اجازه نمی دهند که قواعد و هنجارهای جامعه امروزی آن ها را محدود کند، بسیار مناسب می باشد. این سبک اجازه می دهد که افراد آزادانه و بدون هیچ قیدی، سلیقه شخصی خود را در دکوراسیون خانه پیاده کنند، به طوری که در نگاه اول هیچ گونه هماهنگی و هارمونی در چیدمان و یا پالت رنگی خانه دیده نخواهد شد.

سبک طراحی بوهمین

فضای داخلی خانه هایی به سبک بوهمیان با تعداد زیادی وسایل و دکوری جات در شکل و فرم های مختلف و متنوع دکور می شوند. همچنین ترکیب مبلمان قدیمی و جدید به جذابیت و خاص بودن این سبک دکوراسیون می افزاید. رنگ های اصلی سبک بوهمیان قرمز مایل به قهوه ای، قهوه ای و طلایی است.

سبک طراحی بوهمین

در این سبک از طراحی داخلی کمتر شاهد رنگ های سرد هستیم. همچنین به کارگیری وسایل و تجهیزات قدیمی، تزئینات محلی و پرزرق وبرق نیز در این سبک رایج است.

سبک طراحی بوهمین

9. سبک طراحی روستایی آمریکایی

سبک معماری روستایی آمریکایی، سبکی روستایی و ویلایی می باشد که در آمریکا متداول بوده ، درقرن شانزدهم میلادی بعد از کشف قاره آمریکا اروپائیانی که وارد آمریکا شدند چون از نظر اقتصادی در وضعیت مطلوبی نبودند، مبلمان این سبک را به شیوه ای اقتصادی و ارزان می ساختند و لوازم این سبک از چوب های محلی ارزان قیمت که ظاهری خشن و دست تراشیده بوده است.

سبک طراحی روستایی آمریکایی

اما امروزه به خصوص در خود ایالات متحده آمریکا  سبک طراحی روستایی  بسیار مورد استفاده است ، به دلیل استفاده زیاد از چوب به خصوص چوب با طرح و گره های طبیعی و ترکیب آن با متریال های فلزی این سبک قابلیت تغییر و انتخاب بین رنگ ها و طرح های زیادی را دراست.

سبک طراحی روستایی آمریکایی
سبک طراحی روستایی آمریکایی

10. سبک طراحی پست مدرن

در دهه ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰، طراحان پست مدرن به دنبال خارج شدن از قوانین خشن و سخت گیرانه و عقلانیت مدرنسیم بودند. آن ها رسمی بودن ، سلیقه جهانی و جدیت را ازطراحی ها بیرون کردند و درعوض به ترکیب اشیاء برجسته ، پر زرق و برق وزودگذر دست زدند و فضاهای داخلی متنوع ومعماری نمادین وسمبلیک را به نمایش گذاشتند.

سبک طراحی پست مدرن

طراحی به سبک پست مدرن توجه به محیط اجتماعی و خود مردم را مبنا قرار می دهد‌. تقریباً هر اصلی که در معماری مدرن به آن اشاره شد در این سبک پس زده می‌شود ، سبکی بدون قانون است.

سبک طراحی پست مدرن

بر خلاف رویکرد مدرنیسم که هدف ان سادگی و کم بودن است . ولی این سبک پیچیده‌تر آزاد و از نظر انتزاعی قابل بررسی شدن است.

سبک طراحی پست مدرن

این اطلاعات جمع آوری و ترجمه شده از سایت ها و منابع معتبر مانند: آمازون ، Houzz ، Interior Design Magazine می باشد تا شما عزیزان از به روز ترین و معتبر ترین موضوعات بهرمند باشید. امیدوارم این راهنما به شما در انتخاب میز تلویزیون مناسب کمک کرده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده انواع میزها، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *