انواع دکوراسیون منزل, طراحی دکوراسیون منزل, مقالات

طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک

طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک

طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک

طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک

طراحی داخلی نئوکلاسیک چیست؟

طراحی داخلی نئوکلاسیک سبکی از طراحی داخلی است که از معماری، هنر و طراحی کلاسیک یونان و روم الهام می گیرد. این سبک در اواسط قرن هجدهم به عنوان پاسخی به سبک بیش از حد تزیینی و تزئینی دوره طراحی باروک پدیدار شد. فضای داخلی نئوکلاسیک با سادگی، تقارن و ظرافت مشخص می شود و اغلب با حس عظمت و رسمی همراه است.

در طراحی داخلی نئوکلاسیک، می‌توان استفاده از نقوش کلاسیک مانند ستون‌ ها، طاق ‌ها و همچنین عناصر تزئینی مانند سنگ‌ ‌ها، نیم‌تنه ‌ها و فریزهای کلاسیک را مشاهده کرد. مبلمان در این سبک اغلب از مواد طبیعی مانند چوب، چرم ساخته می شوند و دارای خطوط تمیز و اشکال ساده هستند. رنگ‌ها معمولاً با تمرکز بر رنگ‌های خنثی مانند بژ، عاج و خاکستری خاموش می‌شوند و از قطعات تزئینی فلزی مانند طلایی، برنزی یا نقره‌ای می‌توان برای افزودن حس لوکس بودن استفاده کرد.

به طور کلی، طراحی داخلی نئوکلاسیک در مورد ایجاد حس تعادل، هماهنگی و نظم است. این سبکی است که به لطف ظرافت همیشگی و زیبایی کلاسیک اش قرن ها دوام آورده است.

در طول قرن‌های 18 و 19 در اروپا و تا حدودی آمریکا ، طراحی داخلی نئوکلاسیک به عنوان یکی از گرایش‌های طراحی غالب در رقابت با رمانتیسم ظاهر شد . امروزه، این سبک همچنان به عنوان یک زیبایی شناسی جاودانه محبوب است. البته اکثر طراحان مدرن، نکات منحصر به فرد معاصری را روی آن اعمال می کنند . با این حال، این زبان طراحی اصالت خود را حفظ کرده است.

طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک

ویژگی های طراحی نئوکلاسیک چیست؟

طراحی داخلی نئوکلاسیک بر اساس خانه های اروپایی ها و آمریکایی های ثروتمند در دهه 1700 و اوایل 1800 است.

این در ویژگی هایی مانند پوشش و قالب گیری، به ویژه تقلید از ستون های کلاسیک دیده می شود. علاوه بر این، این سبک از عناصر چوبی زیادی در مبلمان استفاده می کند.

این سبک با ظرافت و دقت در جزئیات همراه است. در مقایسه با سبک کلاسیک ساده تر و متواضع‌تر است. با این وجود، سبک طراحی نئوکلاسیک سبکی تجملاتی و اشرافی است.

تاریخچه طراحی داخلی نئوکلاسیک

در اواسط قرن هجدهم در اروپا، ثروتمندترین اعضای جامعه برای الهام گرفتن به معماری دوران باستان، اصول طراحی ویتروی و آثار معمار رنسانس آندره آ پالادیو روی آوردند. این سبک هر دو نمای داخلی و خارجی ساختمان ها را تحت تأثیر قرار داد.

کشف مجدد پمپئی و هرکولانیوم در دهه 1700 به افزایش علاقه به دکوراسیون کلاسیک خانه، به ویژه در فرانسه و ایتالیا کمک کرد . بسیاری از تلاش‌های اولیه به جای وام گرفتن از فضای داخلی دوران باستان، از نقوش معروف معماری در داخل خانه استفاده می‌کردند. با این حال، با تکامل سبک، فضای داخلی بیشتر بر اساس مبلمان و دکوراسیون دوره کلاسیک استوار شد.

امروزه، این سبک هنوز هم محبوب است، اگرچه تا حدودی به روز شده است. نئوکلاسیک از آنجایی که نسبت به سبک‌های طراحی مجلل روکوکو و باروک قبل از آن ساده‌تر است ، توانسته جذابیت جاودانه‌تری به دست آورد. نمونه های زیادی از معماری و طراحی نئوکلاسیک در ساختمان های عمومی در سراسر جهان وجود دارد .

طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک

استفاده از طراحی داخلی نئوکلاسیک

به عنوان یک سبک طراحی محبوب امروزه، نئوکلاسیک جذابیت ثابتی دارد که می تواند تقریباً در هر فضایی زیبا و مناسب باشد. بسیاری از مردم زمانی که چیزی دنج تر و کلاسیک تر از سبک های مدرنیسم می خواهند، از طراحی داخلی نئوکلاسیک استفاده می کنند.

عناصر کلیدی طراحی داخلی نئوکلاسیک

مانند تمام سبک های طراحی، عناصر کلیدی رنگ ها ، مبلمان و نقوش تزئینی هستند. کنار هم قرار دادن اینها با فرش مناسب می تواند به شما کمک کند.

پالت رنگ نئوکلاسیک

رنگ‌ها :

رنگ‌های نئوکلاسیک بسیار ملایم هستند. آنها شامل رنگ های سفید، کرم، خاکستری، زرد ، آبی ، سبز و دیگر رنگ های خاموش هستند. مشکی، قرمز ، نقره ای و طلایی ممکن است به عنوان رنگ های برجسته استفاده شود. اکثر الگوها دارای پالت های کم کنتراست هستند.

نئوکلاسیک

نقوش تزئینی :

نقوش گل به ویژه در کوسن ها ، فرش و طرح های کاغذ دیواری رایج است ، و در گلدان ها و مجسمه ها تزئینات رایج هستند.

اگرچه نئوکلاسیک طبیعتی شیک و مجلل دارد، اما سبکی آرام نیز دارد. یافتن این تعادل کلید اعمال  این سبک است.

استفاده از عناصر سبک طراحی نئوکلاسیک

بهتر است با انتخاب رنگ ها شروع کنید.  رنگ های خنثی یکی از مشخص ترین ویژگی های نئوکلاسیک است. یک فضا را با یک فرش تعریف کنید، در حالت ایده آل المان هایی با طراحی ملایم، گلدار یا شرقی . به این فضا اضافه کنید. مبلمان الهام گرفته از دوران باستان واقعاً می تواند بهترین ویژگی های این زیبایی را نشان دهد. اگرچه نئوکلاسیک یک سبک مینیمالیستی نیست ، اما نباید مانند برخی از پیشینیان مجلل خود، از نظر بصری بیش از حد شلوغ باشد.

کف پوش نئوکلاسیک

کفپوش های سبک طراحی نئوکلاسیک

استفاده از پارکت ها یا لمینت می تواند گزینه مناسبی برای این سبک از دکوراسیون داخلی برای شما به دنبال داشته باشد.

هر چند معماران جدید از سنگ ها و کاشی و سرامیک نیز برای این سبک استفاده کرده و آمیختگی کلاسیک و مدرن را در این سبک به حد نهایت خود رسانده اند.

نئوکلاسیک

مبلمان درسبک طراحی نئوکلاسیک

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک با انتخاب المان های اصلی آن تعریف می شود. یکی از این المان های اصلی نیز مبلمان است.

ویژگی این سبک مبلمان ساده بودن و تقارن است. مبلمان معمولاً دارای ساختار چوبی یا فلزی هستند که با بسیاری از قطعات تزئینی تزئین شده اند. لوازم داخلی معمولاً باکیفیت و لوکس هستند بدون اینکه خودنمایی کنند. صندلی به سبک کلاسیک یکی از ویژگی های مشترک قسمت های نشیمن است.

البته که هزینه آماده کردن مبلمان برای این روش از طراحی داخلی نسبت به سبک های مدرن بیشتر خواهد بود. این جاست که می توانید وجه تمایز ویژه ای میان نئوکلاسیک و طراحی مدرن پیدا کنید.

در انتخاب مبلمان، سبک نئوکلاسیک در طراحی داخلی بیشتر به سمت سبک کلاسیک رفته است. جایی که تزئینات موجود در مبلمان در قسمت پایه ها و دسته ها اهمیت بسیار زیادی پیدا می نمایند.

لوکس بودن و را به وضوح باید در انتخاب مبلمان برای این سبک طراحی مشاهده کرد.

نئوکلاسیک

دیوارها و سقف در سبک طراحی نئوکلاسیک

استفاده از نقوش تزئینی برجسته یکی از عناصر اصلی سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی است. این نقش ها در دیوارها و سقف ها برجسته از هر فضای دیگری مورد استفاده قرار می گیرند.

جایی که حتی هنر نیز برای زیباتر جلوه دادن دکوراسیون خانه شما می تواند به کار گرفته شود. تابلوهای نقاشی خاص و با قاب های برجسته لازمه اصلی این سبک از دکوراسیون داخلی هستند.

نئوکلاسیک

وسایل تزیینی سبک طراحی نئوکلاسیک

در سبک نئوکلاسیک، استفاده از گلدان ها و کوزه های تزیینی از المانهای ویژه محسوب می شود. در تزیینات لوازمی مانند لامپ ها، آباژور ها، نقاشی ها، کوسن ها و اکسسوری های دیگر بهره می برد. با وجود آزادی انتخاب لوازم در سبک نئوکلاسیک، باید تناسبات هندسی سبک کلاسیک، در حین عملکرد گرایی مدرن رعایت شود.

فرش نئوکلاسیک

انتخاب فرش برای سبک طراحی نئوکلاسیک

فرش ها هم از جمله عناصر جدایی ناپذیر در هر سبک از طراحی داخلی می باشند که باید به آنها دقت ویژه تری نسبت به سایر المان ها داشته باشید.

وجود نقوش تزئینی در فرش ها مانند گل های برجسته از جمله بهترین انتخاب ها برای این سبک از دکوراسیون داخلی خانه ها است. اصالت باید از فرش ها به سایر المان ها سرایت نماید.

فرش های مدرن تک رنگ خیلی با سبک  و سیاق این روش طراحی جور نیستند و در برخورد با مبلمان ممکن است تضادی میان اصالت و مدرنیته ایجاد کنند که خیلی جالب نخواهد بود.

جمع بندی

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک از نظر تاریخچه و سابقه قدیمی تر از سبک های مدرن امروزی است. این سبک در واقع نسخه پیشرفته تر و ورژن جدیدتر طراحی کلاسیک است که به سبب پیشرفته تر شدن شباهت هایی به طراحی مدرن هم دارد. این سبک همان ویژگی های تجمل گرایی موجود در کلاسیک را به صورت آمیخته شده با برخی از المان های مدرن برای شما دارا است.

همچنین برای سفارش دکوراسیون منزل خود میتوانید به بخش  تمامی محصولات مراجعه کنید تا از درب کارخانه و بابهترین متریال موجود در بازار خرید کنید

این اطلاعات جمع آوری و ترجمه شده از سایت ها و منابع معتبر مانند: آمازون ، Houzz ، Interior Design Magazine می باشد تا شما عزیزان از به روز ترین و معتبر ترین موضوعات بهرمند باشید. امیدوارم این راهنما به شما در انتخاب میز تلویزیون مناسب کمک کرده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده انواع میزها، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *